Top
PINT / Versgetapt  / Nationaal Bieronderzoek

Nationaal Bieronderzoek

Elk jaar voeren de Nederlandse Brouwers het Nationaal Bieronderzoek uit. Hieruit komt een aantal trends die zich in de consumentenvoorkeur en gedrag naar voren. Er zijn 1000 bierdrinkers voor het onderzoek ondervraagd. De belangrijkste uitkomsten. En natuurlijk: herken jij je in dit profiel?

Uitkomsten
-> 45% kiest weleens bewust   voor bier met minder alcohol
-> 52% ziet alcoholvrij bier als goed alternatief voor andere alcoholvrije dranken
-> Vier op de vijf bierdrinkers gaat weleens voor een speciaalbier, waarbij men steeds vaker kiest voor blond bier.
-> 54% van de vrouwen kiest vaker voor een ander bier dan twee jaar geleden, terwijl dit voor 42% van de mannen geldt
-> Foodpairing: circa een op de vier kiest soms specifiek voor een bepaald bier bij het eten en 18% serveert weleens een passend bier als hij gasten heeft.
-> 42% vindt het logisch als er naast wijnadvies ook bieradvies op de menukaart in een restaurant staat
-> 46% kiest door het aanbod vaker voor een ander bier dan twee jaar geleden.
-> Mannen kiezen vaker voor speciaalbier vanwege het ambachtelijke karakter dan vrouwen.
-> 43% vindt het belangrijk dat er diverse soorten bier op de tap worden geschonken in horecagelegenheden. Lokaal bier is voor 24% van belang.
-> 17% heeft weleens een bierbrouwerij bezocht, een op de tien een bierfestival.

Poll
We zijn benieuwd naar jouw mening: wat vind je van de uitkomsten van dit bieronderzoek? Herken jij je zelf in dit profiel?
Reageer en vul de poll in op onze facebook pagina!

 

 

 

 

 

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie
Post Tags:
Geen reacties

Plaats commentaar

19 + 10 =