Top
PINT / 2016  / NATIONAAL BIERONDERZOEK MERCURE

NATIONAAL BIERONDERZOEK MERCURE

MERCURE HOTELS ONTHULT GROOT BIERONDERZOEK

Bierdrinkers van over de hele wereld vieren vandaag de Internationale Bierdag. Na de succesvolle lancering van het biermagazine ‘AROUND Beer’ in 2015, liet Mercure Hotels dit jaar een onderzoek uitvoeren door onderzoeksbureau iVOX bij duizend Belgen en duizend Nederlanders naar hun biergewoonten in binnen- en buitenland en naar de rol van bier bij het eten. Een opvallende conclusie is dat Belgen veel chauvinistischer zijn over hun bier dan Nederlanders.

Pils is bij Nederlanders nog steeds de onbetwiste favoriet, maar liefst 45 procent van de Nederlanders kiest pils als favoriet biertje. Bijna de helft (45 procent) van de Nederlandse bierdrinkers zegt Belgische bieren te verkiezen boven bier uit eigen land. En Nederlandse (76 procent) en Belgische (84 procent) bierdrinkers proberen graag nieuwe bieren uit, wanneer ze op reis zijn in binnen- en buitenland.

Lees hier het hele verhaal.

Geen reacties

Plaats commentaar